ملی شدن صنعت نفت گامی بود برای استقلال که پیشگام ان مصدق بود و کودتای ۲۸ مرداد گامی برای سرکوب ان ٬ در مورد مصدق حرفهای زیادی گفته شده موافقان او را ستایش کردند ومخالفان هم او را به هر چیزی متهم! به هر حال  هر کسی در زندگی خود اشباهاتی دارد ونمی شود به خاطر برخی مسائل که شاید به خاطر شرایط زمانی بوده بسیاری از حسنات را از یاد برد.
هرکسی نغمه ی خود خواند واز صحنه رود
صحنه پیوسته به جاست
خوشا ان نغمه که مردم بسپارند به یاد
 
واما لینک در مورد شخصی که براش حکم اعدام بزیدن والان اگر مبلغ دیه جور بشه اعدامش نمی کنند. داستانش رو اینجا بخونید. من نمی دونم واقعا مقصر هست یا نه! ولی انصاف نیست کسی به خاطر اینکه پول نداره اعدام بشه . شما خودتون قضاوت کنید وبعد اگر صلاح دونستید کمک کنید .

چه می کنه این کابینه !

دیروز رئیس جمهور محبوب (با ارای سهمگین)کابینه ی خودشون رو معرفی کردن و بسیار کولاک!  و واقعا که کابینه ی ۷۰ میلیونی وجوان گرایی رو انتخاب کردن و به برخی از دوستانی که شکی در این زمینه داشتن ثابت کردن که کی هستن !
از جمله ی این شاهکارها وزیر ارشاده جنا ب اقای محمدحسین صفارهرندی نفر دوم روزنا مه ی
کیهان!!! خوب دیگه تکلیفه  جشواره ی فجر رو سینما و روزنامه و ازادی بیان و غیره مشخص شد احتمالا اگه سینمایی بمونه از صبح تا شب فیلمهای دفاع مقدس پخش می کنه!(این رو هم داشته باشید معاونت سینمایی احتمالا سلحشوره)خیلی از بازیگرها نشون دادن چهرشون ممنوع می شه وخوب حتما صبح امروز هم منتشر می شه!
شاهکار دیگه وزارت اطلاعات: غلامحسین محسنی اژه‌ای که حتما می دونید قاضیه دادگاه کرباسچی بود.وجالب اینکه در جلسات مختلف اعلام کرده که هر کسی که مخالف رهبری و کارهاش با شه گردنش رو می شکنه و جا لب تر اینکه در یکی از همین جلسات دست یکی از خبرنگارها به نام عیسی سحر خیز رو گاز گرفته !!!
به گفته ناظران مسایل ایران، در مورد کابینه پیشنهادی آقای احمدی نژاد دو نکته اساسی وجود دارد، یکی وجود شخصیت های محافظه کار در آن و دیگری کمتر شناخته شده بودن تعدادی از چهرهای معرفی شده است.
در همین حال برخی از ناظران مسایل ایران بر این عقیده اند که آقای احمدی نژاد تلاش کرده است تا اعضای کابینه با خط مشی و نظرات او همخوانی کامل داشته باشند.
این همه اسمای کاندیدها ی وزارت:
1- وزارت آموزش و پرورش: علی اکبر اشعری

- ۲ارتباطات و فناوری اطلاعات: محمد سلیمانی
- ۳وزارت اطلاعات: غلامحسین محسنی اژه‌ای
- ۴وزارت امور اقتصادی و دارایی: داوود دانش جعفری
- ۵وزارت امور خارجه: منوچهر متکی
- ۶وزارت بازرگانی : سیدمسعود میرکاظمی
- ۷وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: کامران باقری لنکرانی
- ۸وزارت تعاون: علیرضا علی ‌احمدی
- ۹وزارت جهاد کشاورزی: محمدرضا اسکندری
- ۱۰وزارت دادگستری: جمال کریمی راد
- ۱۱وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: مصطفی محمد نجار
12- وزارت راه و ترابری: محمد رحمتی
- ۱۳وزارت رفاه و تامین اجتماعی: سید مهدی هاشمی
- ۱۴وزارت صنایع و معادن: علیرضا طهماسبی
- ۱۵وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: محمدمهدی زاهدی
- ۱۶وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: محمدحسین صفارهرندی
- ۱۷وزارت کار و امور اجتماعی: محمد جهرمی
- ۱۸وزارت کشور: مصطفی پورمحمدی
- ۱۹وزارت مسکن و شهرسازی: محمد سعیدی کیا
- ۲۰وزارت نفت: علی سعیدلو
- ۲۱وزارت نیرو: پرویز فتاح
به هر حال فقط خدا به خیر کنه اکثر این افراد سابقه ی سپاهی بودن دارن ویا از افراد روزنامه ی همشهری ویا شهرداری هستن وکاملا معلومه که شایسته سالاریه!
خوب ماهم فردا صبح عازمیم وتا جمعه نیستیم این ترم هم تموم شد فعلا .

فعلا۰۰۰

دوستان عزیز بازهم من باید تا جمعه به اون (چی بگم خراب شده)برگردم پس تا جمعه
اگر نمی تونم به کامنتهای شما تا جمعه جواب بدم ببخشید.لطفا نظرات خودتون در مورد پست قبلی رو در کامنت همون پست بدید.

دختر شایسته

چند وقت پیش خبری خوندم مبنی بر اینکه رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان از انتخاب دختر نمونه خبر داده ٬ گذشته از محتوای این خبر و سابقه اش در ایران باید برسی کرد که این انتخاب به اصطلاح شایسته چرا فقط در مورد خانومها اتفاق می افته؟چرا  این انتخاب در مورد اقایون نیست؟یا انتخاب فرزند نمونه نداریم؟اینجاست که بنظر می اد فقط یک دلیل می تونه داشته باشه واون نگاه جنسی به زنه! در این مسابقه ها برای انتخاب کردن دختر شایسته  فاکتورهایی رو که در نظر می گیرن چیه؟ایا تنها ظاهر مناسب و داشتن یک نوع تکلم خاص ونوع راه رفتن و چیزهایی شبیه به این می تونه مشخصه های برتر بودن باشه؟ایا زنهایی که در جامعه ما ویا در جهان هستن و در زندگی روزمره خودشون کارهای بزرگی انجام میدن ویا خودشون بار یک زندگی رو بر عهده دارن ودارای ظاهر زیبا نیستند شایسته نیستند؟این نوع مسابقه ها تنها باعث می شه  زن فقط ازدید زیبایی ظاهر بررسی بشه ونه تنها از مشکلهای زنها حل نمی کنه بلکه باعث می شه  مشکلهای اونها ها زیاد تر هم بشه ودر جامعه از این نظر برسی بشن .ونتنها باعث نمی شه که اونه به حقوق خودشون(به خصوص در ایران)برسن بلکه اونها رو از حقوقشون دور هم می کنه!
در مورد این گفته خانوم نوبخت هم به نظر نمی اد عملی باشه چون قبلا هم همچین تلاشهایی شده بود ونا موفق بوده وبنظر می اد تنها به خاطر اوضاع سیاسی باشه و می خوان با این کار جو منفی علیه احمدی نژاد رو از بین ببرن که بد از بدتره!و حتما ملاک ایشون داشتن حجاب کامل و مادر یا خواهر شهید بودن و پایبند بدون قید وشرط ولایت فقیه وعملکرد جمهوری اسلامی و طرفدار رئیس جمهور محبوب(با ارای سهمگین)بودنه!

رامونا

رامونا امیری که دارای اصلیت ایرانی تو نسته مقام اول دختر شایسته کانادا رو بدست بیاره وداره خودش رو برای مسابقه ی جهانی اماده می کنه وجالب بدونید که برای بار دومه که یک شخص دارای اصلیت ایرانی تونسته مقام اول دختر شایسته رو در کانادا بدست بیاره مصاحبه اش رو اینجا بخونید.

خاتمی رفت ...


محمد خاتمی

خاتمی رفت و مطمئن باشیم که کسی مثل او نخواهد بود کسی که چه بخواهیم چه نخواهیم چه مخالف او باشیم چه موافق باید قبول کنیم که گفتمان جدیدی را نه در سطح فضای سیاسی  بلکه در فضای اجتماعی جامعه  ایجاد کرد.گر چه عده ایی از او انتظار یک انقلاب داشتن ولی او به درست یا غلط هیچ زمان نخواست جامعه را دچار اشوب کند.او کسی بود که تاثیر زیادی بر عده ایی از جوانان داشت و شاید زندگی انها را دچار تحول کرد .واژه هایی همچون مردم سالاری ٬ تحمل مخالف٬ جامعه ی مدنی٬زنده باد مخالف من و ...را وارد فرهنگ ایران کرد ویک چهره ی جدید در صحنه ی بین المللی  از ایران نشان داد .او کسی بود که در ایران (حداقل بعد از مدتها) از انتقاد از خود استقبال می کرد و باعث نشد هیچ کسی به خا طر انتقاد ویا توهین به او ودولتش به زندان بیفتد و حتی از کسی که کاریکاتور او را کشیده بود استقبال کرد.  او کسی بود که برای انسانها واندیشه هایشان ارزش قائل بود و دنیا به اندیشه اش احترام کذاشت ولی در ایران عده ایی ارزشی برایش قا ئل نشدند.

محمد خاتمی

 تحولات او در جامعه باعث به وجود امدن ازادی های بیان وازادی های شجصی شد گرچه با ایده ال هایش فاصله  ولی تحولی است که در جامعه نهادینه شده است.در مورد خاتمی چیزی که کمتر بیان شده در زمینه ی اقتصاد است که به خاطر نداشتن تریبون دستا ورد های او چندان به نظر نیامد  او که با بدهی ۵۰۰ میلیون دلاری دولت قبل ونفت ۸ دلار روی کار امد کارهای زیر ساختی زیادی به دور از عوام فریبی انجام داد که خیلی ها اگر جای او بودند این پول را در جامعه می ریختند تا به طور موقتی وضعیت اقتصادی خوب بشود کارهای او وکابینه اش در شکوفایی بورس٬ فازهای پارس جنوبی٬ خود کفایی گندم وبسیاری از موارد دیگر بی نظیر است وبا گذشت زمان بروز خواهد کرد که مسلما عده ایی به پای خود خواهند گذاشت.به گفته ی خاتمی او وکا بینه اش به خصوص در دور اول هر سه روز با یک بحران روبه رو بود.او در مراسم خداحافظی گفت برخی از طرفداران اصلاحات ما، دچار شعارزدگی مفرط شدند و اولویتها را درک نکردند. آنها به روح قهرمان پرستی دامن زدند و مطالبات را بدون در نظر گرفتن اولویتها بالا بردند
برخی از طرفداران اصلاحات ما، دچار شعارزدگی مفرط شدند و اولویتها را درک نکردند. آنها به روح قهرمان پرستی دامن زدند و مطالبات را بدون در نظر گرفتن اولویتها بالا بردند.تلاش ما این بود که مردم باور کنند میزان، رای ملت است و قدرت امر زمینی است و مشروعیت قدرت منوط به حضور مردم و رضایت آنهاست. هر مکتبی که در حال انزواست، به خشونت متوسل می شود و نفس این تفکر (اسلام تندرو) نیز به شماره افتاده است و در جهان نیز نفس این اسلام به شماره افتاده است
او همانند مصدق است که در زمان خود مخالفان زیادی از هر طیف داشت ولی با گذشت زمان مصدق به اسطوره ی ازادی خواهی تبدیل شد او نیز با گذشت زمان شناخته می شود با گذشت زمانی نه چندان دور.